6 Haz 2010

masallar mutlu sonla bitmeli


Küçük deniz kızı masalı

Denizler kralının denizin altında bir büyük kalesi vardı. Kral bu kalede yaşardı. Kralın sekiz kız kardeşi vardı. Bunlar deniz kızlarının ayakları yok, balık gibi kuyrukları vardı.

Bir gün küçük deniz kızı bir gemi gördü. Deniz kızı gemiye yaklaştı. Gemideki erkek ve kadınları görmek istedi. Kadın ve erkeklerin kuyrukları yoktu, bacakları vardı. Bu sırada deniz kızı gemide yakışıklı bir erkek gördü. Onu çok beğendi. (Valla adam çok tipsiz, bi boka da benzemiyor. Gönül otta da konuyor, boka da… Ben hiç otta konduğunu görmedim ama neyse.)

Az sonra denizde büyük bir fırtına çıktı. Dev dalgalar oluştu. Gemi battı. Kadın ve erkekler denize atladılar. Gemi batınca yakışıklı genç adam bayıldı. Denizin derinliklerine indi. Ölmek üzereydi. Deniz kızı genç adama yardım etti. (Tam da burada deniz kızını kınıyorum. Kadınları ve erkekleri değil sevdiği adamı kurtarıyor. Ah kadınlar… ) Onu suyun üzerine çıkardı.

Genç adama yakışıklıydı. Deniz kızı onu çok sevdi. (şıp sevdi dedikleri bu olsa gerek, oğlan bir şeye benzese içim yanmayacak.) ama deniz kızının bacakları yoktu.(tek sorunda buydu zaten)

Deniz kızı deniz canavarına gitti.(hakketen canavar dokuz tane yılan var kafasında tıs tıs) bacaklarının olması için ondan yardım istedi.(özür dilerim canavar hatun ben seni kötü biri sanmıştım. Önyargılarımdan bir türlü kurtulamıyorum) Deniz canavarı, ‘‘Bu ilacı iç, kumsala doğru yüz ve genç adamı tekrar bul.’’ dedi. Deniz kızı ilacı içti ve kumsala doğru yüzdü.

Deniz kızı kumsalda genç adamı gördü. Yanına gitti. Artık bacakları vardı. Genç adamla konuştu. Onu yakından tanıdı.(kaç yaşında, mesleği ne, maaşı ne kadar, evi, arabası, ssk’sı var mı? Acep sormuş mudur, meraktan kuduruyorum. ) Ama adamın başka bir sevgilisi vardı. (Aynı Fransız kontesi gibi hatun, pek çirkin be) Bizim mal bu duruma çok üzüldü.

Deniz kızı, kardeşlerinin yanına döndü. Tekrar deniz malı oldu pardon kızı diyecektim. Çok mutsuzdu. Kız kardeşleri ona, ‘‘Neyin var? Çok üzgün görünüyorsun! ’’ dediler. Deniz kızı cevap vermedi. Suyun üzerine çıktı ve giden gemiler baktı. Bütün gemilerde sevdiği adamı aradı.

Çocukların okuması için yazmışlar bir de. Tesadüf bu ya bende okumaya başladım. Başladım ağlamaya, çocuklardan biri sordu: ‘‘öğretmenim sizinde mi sevdiğiniz başka birini seviyor’’gel de anlat anlata bilirsen bi de çocuk sorduğu soruya bak, bazen beni deli ediyorlar.

Küçük deniz kızıyla tek ortak noktamız isimiz gibi görünse de o da deniz bende, o da mal bende. Yazılacak çok şey aman boş ver gitsin. Hadi denizciğim geminin arkasında birlikte el sallayalım.

bla bla bla yorumu1: Bi boka benzemeyen herif deniz kızına aşık olmalıydı. Evlenip mutlu olmaları gerekirdi. Evlilik meraklısı değilim sadece bize öğretilen bu insanlar evlenirler,çocukları olur mutlu olurlar.

bla bla bla yorumu2:Belki bi masalda daha yazarım, sonu mutlu biten

bla bla bla yorumu son: masallar mutlu sonla bitmeli

2 yorum:

  1. Masallar hep mutlu sonla bitmez.Bize hep mutlu sonla biten masallar anlatıldığı için hayat gerçeğinin acımazsızlığyla ve mutsuzluğuyla karşılaşınca mal olmadık mı?
    Sevdim bu masalı.Adam dürüstmüş aldatmamış sevdğni ;D

    YanıtlaSil
  2. hayat masallardaki kadar toz pembe degil maalesef.

    YanıtlaSil