8 Ağu 2010

“Sanki haftalar değil de yıllar önce, ben de herkes gibi bir insandım”

http://alkislarlayasiyorum.com/icerik/22138/bir-idam-mahkumunun-son-gunu

Victor Hugo'nun harika eserinin harika bir yorumu. Etkileyici olan metin Sezai Aydın üstadın sesiyle daha da can alıcı olmuş.

Nerden çıktı bu gece gece zaten bozuk psikoloji. Sevgili Mesut Bahtiyar da gördüm linkini, bir saat boyunca idam mahkûmunu adamın ben olduğumu hissettim. Görüntü yok zaten trt radyosu tiyatrosuymuş ki ben ilk defa duydum böyle bir şey olduğunu. Tiyatro denince görüntü, kişiler geliyor insanın aklına ne görüntü ne de başka bir şey.

Sadece ses. Etkileyici bir ses. Gözüm kapalı hayal ettim. Öleceğim zamanı bilsem mahkum gibi çıldırdım. Günleri, saatleri, dakikaları saymak ne büyük işkence. Öleceğin zamanı bilmemek ama öleceksin bunu bilmek güzel. Biri sana yarın üçte öleceksin demiyor, gelecekte bi gün öleceksin. Umarım çok yakın bir zaman değildir.

“Sanki haftalar değil de yıllar önce, ben de herkes gibi bir insandım” sözleriyle başlayan roman okunmaya değer. mahkûmun kendinden önce giyotine gidenlerin bekletildiği hücreye konduğunu okunduğu sahne bittim ya. Mahkumun adına baktım hiçbir yerde yok dinlediğim kayıtta da beş hafta önce öleceğini bilen isimsiz adam olarak tanıyorum seni.

1789 da Doktor Guillotin'in millet meclisine kafanın bir makinayla uçurulmasını önermesiyle yapılan adi suçların infazı için kullanılan makinaymiş. Tarih öyle yazmış, öğrendim ki kendi kazdığı kuyuya düşmüş. Ne haber? Daha sonra bu makineyle öldürülmüş.

Fransa insan hakları diye kıçını yırtıyor. Kendi geçmişini görmezden gelerek. Fransız ihtilali iyi mi oldu. Eşitlik, özgürlük ve adalet ilkeleri yaygınlaşmaya başladı da uygulanıyor mu ki her şey fasa fiso….

Ermeni soykırımı var diye neler yaptılar size. Ermeni soykırımı müzesi bile var: komik bu Fransızlar. Tarih dersi yüzünden nefret ediyorum: Rumlardan, İngilizlerden, Fransızlardan, savaşta bize kıçını dönen Araplardan…

Aldatmayı affederim ama nankörlüğü asla

bla bla bla yorumu: link eklemeyi beceremeyen ben hala beceremiyorum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder