15 Kas 2010

Sezen Aksu Şarkıları ve O Kadın Filmi Ben artık şarkı dinlemek değil, Şarkı söylemek istiyorum.



Yeşim, varlıklı bir moda tasarımcısıdır. İşadamı Bülent ile uzun zamandır süregelen beraberlikleri evlilikle sonuçlanmak üzere iken, müzisyen Okan’la karşılaşır. Okan’ın sınır tanımaz özgürlük anlayışı Yeşim’i cezbeder. İlişkiler ağı, üç insanın hayatını bilinmeyen bir kadere sürükler. Aşk ve acı arasındaki ince çizgiyi çarpıcı görüntülerle anlatan film, Sezen Aksu şarkıları ekseninde işleniyor.

Yönetmen, Senaryo: Korhan Bozkurt
Oyuncular : Selin Demiratar, Tardu Flordun, Burak Hakkı, Burhan Öçal, Şebnem Dönmez
Filmin Türü: Drama, Romantik
Yapım Yılı: 2007
Vizyon Tarihi: 14.12.2007

Film de yer alan şarkılar kurgu sırasıyla: sızı , erkekler, seni yerler, bir zamanlar deli gönlüm, onu alma beni al , ruhuma asla , her şeyi yak , gidemem , şarkı söylemek lazım ,biliyorsun , unut , herkes yaralı , gelen gideni aratır tutuklu ,yarası saklım , dört günlük bir şey , küçüğüm ve beşik.
Sona doğru: ‘‘Bu hastane bahçesine ikinci gelişim,annem onun gökyüzüne gittiğini söyledi bana artık hep rüyamda göreceğimi ve en güzel haliyle göreceğimi söyledi..bir kadın daha vardı bahçede o da bizim gibi gökyüzüne bakıyordu o gün 3 kadın bakıyordu gökyüzüne babam için..annem ben ve o kadın..yıllar geçti bugün yine aynı bahçede 3 kişiyiz..karısı,kızı,ve ben..üçümüzde onu hep sevicez, hep gökyüzünden izleyecek bizi onu hayallerimizde görücez...en çok kızı rüyasında görecek hayalini..hatta yıllar sonra aşık olduğu adamı babası sanıcak..yıllar sonra o da sevdiği adamı bu bahçede uğurlayacak.. O zaman annesini daha iyi anlıcak, o zaman tanıyacak o kadını. O zaman tanıyacak beni.’’

"bölüşmeye bile razı, ne acı bir kadınlık mirası" diye can acıtan bir cümleyi barındırır.. olunamayan kadını anlatır şarkı. Senin gibi benim gibi kadınları.

‘Seni yerler’ şarkisinin çaldığı sahne allahim beni benden aldı. Nasıl rüya görmek oğlanı benim de yiyesim geldi.

‘Onu alma beni al’ şarkisinin çaldığı sahne kıskançlık tavan yapmış. Filmi boş ver bu iki şarkinin çaldığı sahneler izlenir. Gerisi duygusal benden film eleştirimeni falan olmaz. Zaten ben böyle filmlerde izlemem.

Mal mal âşık oldum .
Her boka ağlar oldum.
Tanrım bu bendeki hal değil,
Ne olur beni ot gibi bırak.

İnanmıyorum. Şiir bile yazdım, en iyisi Elm Sokağında Kabusunu izliyim. Belki eski halime dönerim. Freddy küçükken çok korkardım bu adamdan.

İç sesten tavsiye: sakin aşık olmayın. Her şeye gülen biri oldum. Kendimi tanıyamaz oldum. Mutluluk kolaymış, elimi uzatmayı bilemedim.

3 yorum:

  1. Mükemmel bir filmdi..

    YanıtlaSil
  2. sezen aksu hayrani olduğun belli

    YanıtlaSil
  3. tadından yenmez.

    YanıtlaSil