28 Eki 2012

sakın arkana bakma

Arkaya bakma alışkanlığından kurtulun

Bir daha geri dönmemek üzere bir yerden ayrılıyorsan, '' sakın arkana bakma '' derler.

Bir amaç için yola çıktıysan,vaz geçmemen, zoru görünce kaçmaman için, '' gemileri yak, köprüleri yık'' derler.

Karşı kıyıya geçmek için ince bir köprüde, bir ipte yürüyorsan '' sakın aşağı bakma, hep ileri bak'' derler.

Çünkü bunları diyenler, arkaya bakmanın geçmişe odaklanmak olduğnu ve seni geri çekeceğini bilirler.

Çünkü bunları diyenler, geri dönüş yolunu görürsen zoru görünce hemen vazgeçilebileceğini bilirler.

Çünkü aşağı bakarsan, aşağısının girdap gibi seni kucağına çekeceğini bilirler.

Evet şimdi, eğer yeni bir yola çıkmak için hazırlanıyorsanız, ya da bir değişim yolculuğuna çıktıysanız; nereye bakacağınız konusunda ve hangi geri dönüş yollarını yakacağınız, yıkacağınız konusunda bir egzersiz yapalım.

Kağıt kalemler hazır mı? ( Her halde beni takip edenlerin artık kendilerine ait bir defteri vardır :)

Örneğin kilo vermek için yola çıktıysanız, her kilo verdiğinizde kıyafetlerinizi daraltmak ya da hemen birisine hediye edip, ya da onları saklamaktan vazgeçmek. ( gemiyi-köprüyü yakın)

Hastalıklardan kurtulma kararı, daha sağlıklı olma yoluna çıktıysanız, zorunlu olduğunuz ilaçlar dışında olanları ve gereksiz tedbir araç-gereçlerini yok edin.

Aklınızda hep ulaşacağınız yeri hayal edin, gözünüz hep ileride olsun.

Geçmişteki üzüntüleri, haksızlıkları, acıları bir daha- bir daha düşünerek geçmiş girdabının kucağına bakmayın.

Çevrenizdekileri tekrar tekrar acınızı, sorununuzu, mutsuzluğunuzu anlatmayın. İnanın bana; sizi dinleyenlerin % 80 i dinlemiyor, diğer % 20 si de sizin mutsuzluğunuzdan mutlu oluyor.

Daha iyi, hakkettiğiniz gibi bir sevgili istiyorsanız, eski sevgilinize dönüp durmayın ve dönmemek için gereken her ne ise onu yapın. İmkansız kılın geri dönüşü. Geçmiş bir alışkanlıktan ibarettir. Sizi oraya çeker, sürükler, bunun için önlem alın. Değiştirmek istediğiniz geçmiş çok faydalı bir şey olsaydı, şu an zaten çok mutlu olurdunuz, bir arayış içinde olmazdınız.

İçten içe, gerçekleştirmek istediğiniz şey olmazsa yenilgi karşısında ne yapacaksınız onun pazarlığını yapmayın. Başka hangi yolu deneyebilirsiniz onu düşünün.

Geriye dönüş yollarınızı tıkayın. Yolu dönülmez kılın. Bunun için resimleri mi yakmanız gerekiyor, eşyaları mı atmanız gerekiyor? Telefon numarasını mı silmeniz gerekiyor, başka bir çevreye mi girmeniz gerekiyor? Siz çok daha iyi bilirsiniz ne yapmanız gerektiğini.

Her yere ileriye bakmayı, hedefinizi , güzellikleri hatırlatacak işaretler koyun. Yani tam donanımlı bir şekilde yola çıkın. Arkaya bakmadan, aşağı bakmadan, dönüş yollarını tıkayarak yola çıkın. Yolunuz açık olsun. Yüreğinizin ışığı yolunuzu aydınlatsın. Sevgi ve sağlıkla ilerleyin :)

Arzu Bıyıklıoğlu

25 Eki 2012

Tek ortak noktamız nefes almak olan adama aşık olmuşum. Vay halime...

17 Eki 2012

İnsan kendi hayatını kendi zorlaştırıyor
Çok şey öğrenirsen mutsuzsun
Mutlu olmak için aptal mı olmak lazım???

1 Eki 2012

çok canım acıyor ya



Benden vazgeçmişsin öyle duydum. Peki, küçücük gözlerimi kocaman açıp sana bakmayacağım, kafamı sağa yatırıp gülümseyeceğim, seni kızdırmak için burnumu ve dudaklarımı büzüştürmeyeceğim, canimin ne kadar acıdığını umursamadan yanaklarımı sıkamayacaksın, ‘aciyor’ diyişlerimi duyamayacaksan,  yastık olarak yumuşacık omuzuna yatamayacağım, omuzundan kaldırıp öpmeyeceksin, sıkıca saramayacaksın beni,  sen seviyorsun diye mor giyemeyeceğim, bi tek vodafone mesaj atacak bana, saçlarımı toplayınca zorla açtırmayacaksın, saçlarımı kısa kestirdim diye bana kızmayacaksın hatta alışıp çok şirin olduğumu söyleyemeyeceksin, yatağa uzanıp uzun uzun sana bakamayacağım, birlikte hayaller kurumayacağız, çok mutlu olamayacağız, korkuyorum dediğim de kim yanımda olacak kim güldürmeye çalışacak beni hiç düşündün mü? Senin yokluğunda ya korkarsam. Birbirimizi hiç tanımıyormuşuz gibi yaşamaya devam edeceğiz tabi buna yaşamak denirse.

Önce ellerimi unutursun küçücük onlar sonra da öpmeye doyamadığın dudaklarımı, senden başkasını görmeyen gözlerimi, sana ‘aşk’ diyişimi en sonunda da adimi unutur başka kadınlara aşık olursun.