14 Oca 2013

konuyu nasıl evliliğe geldi anlamadım


Evlilikten ne beklenirim. Sevdiğim biri sormuştu, o cevap verememiştim. Cevabımı bulmam zordu oldu hala da tatmin olmadım. Düşünmek için bir hafta verdim, yalnızken iyi düşünüyor insan kafası karışmıyor.
Her zaman korkmuşumdur. Sürekli kavga eden birbirini sevmeyen ailede büyümenin etkileri.
Hayatimi planlardan işim şöyle olsun o olmazsa her zaman yedek 5 planım vardır. Çok sansızdır da. İş konusunu bitirince yemek kursu, pilates, dans gerçi pek beceremiyorum yine de denemeliyim, meslek kursları her şey araya giriyor. Benim hiç evlilik planım yokmuş. Bazı şeyler hatırladım biten ilişkilerden beni hayallerine almışlar. Yırtmaçlı gelinlik beğenmiştim bunu giyebilirim dediğimi düşünce hatırladığım o da başkasının hayaliymiş.



Bir yıl dan fazla zaman abim ve babamla aynı evde yaşadım. Herkes çalışıyor. İşe en erken giden ve en geç gelen bendim. Yemek yapmayı bilmiyorum ama yemek yemek zorundayız. Başlardan çok zorlandım, cumarteside çalışmak zorunda kalınca yaşamak işkence oldu. Sonra her şey yoluna girdi. İşten gelince masaya babam hazırlamış oluyor. Yemekler bir gün önceden yapıyorum. Salatayı abim. Salı günleri işkenceydi. En erken saatte işe gidip çok geç geliyordum. Balık yapıyorlardı en azından Salı akşamlarını seviyordum. Herkes kendi odasını topluyordu. Temizlik yaparken babamla beraber yapıyorduk. Bulaşıkları genelde babam yıkardı. Zamanla yemek yapmayı da öğrendiler. Babam işten erken gelince telefonda çorba ve pilav tarifi vermiştim bende güzel yaptığım kesin. Alışveriş ortak ne lazımsa dışardan gelen alırdı. Her şeyi ortak yapıyorduk. Mecburiyet değildi bu, istemeler yapmazlardi. Erkeğe göre kadına yardim etmeyi erkekliğe hakaret olarak algılıyor kesin. Ben yemeği hazırlarken onlar televizyon başına da olsa her şey bana baksa işten fiziksel ve zihinsel anlamda en alt seviyedeyim çocuklarla uğraşmak zor evde kimse sana yardım etmesin. Cidden zor bişey. Parayı ben kazanıyor gerisini sen yap mantığı saçma. Kadin çalışmasa bile bunları yapmak zor değil. Annelerin erkek yetiştirme tarzları değişim her zaman mümkündür.

Evlilikte büssürü ‘s’ var ya ‘s’yi boş ver kadını anla hayatı paylaştığın gibi evdeki işleri paylaş. Başka ne bekliyorum; saygı. Biten ilişkileri sadece sinirliyken ağzımdan kaçanları dışında anlatmam hoşuma bitmez. O kız bu kız kıyaslama olayına girince deli oluyorum. Herkes farklıdır. Düşünce yapısı davranışı en iyisi biten aşkların sende kalsin. Benimle birlikteyse eski aşklarına şiirler, yazıları yazıp gözüme sokması saygısızlık olur. Geçmiş bitmemişse benimle olma, çıkarım hayatında aklında o var mi? Diye düşünmek kadini deli eder.

2013 gelini olamayacağım ama gelinliğimi seçtim. Bi yerden başlamak lazim. Belki mutlu oluruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder