11 Oca 2013

siyah noktalardan kurtulun

Ankara da berbat hava evde bile eldivenle gezsem yeridir. Bugün eski ben olayım dedim. Bütün kızların yemek tarifleri defteri vardır; benimse cilt bakim defterim.
türk kahvesiyle yüz peelingi
1 tatlı kaşığı türk kahvesi
1 tatlı kaşığı sızma zeytinyağı (yazarken fark ettim ayçiçek yağı kullandım, tamam fakirim kabul ederim)
Mutlaka peçete bulunsun yanınızda
Bir kasede türk kahvesi ve zeytinyağını karıştırın. Bütün yüzünüzü dairesel hareketlerle yavaş yavaş ovun. Sürerken dikkat edin giysinize bulaşabilir hatta yüzünüzden kulağına doğru akabilirde. Dudaklar ve gözaltında peeling yapabilirsiniz bu maskeyle. 5 dakika bekletip ılık suyla yıkayın. Yıkaması zordur benim gibi niye çıkmıyor diye aynaya bakarsanız korku filmi kahramanı kendinizi görebilirsiniz. Bi de lavaboyu silmek zorunda kalacaksınız. Haftanın 2 günü yapılabilir, siyah noktaları yok eder cildi derinlemesine temizleyerek ışıltı ve parlaklık verir. Parlaklık dedikleri şey yağ yıkayınca yüzünü anlarsın. Kulaktan kahve çıkarmak zor oldu hala da kahve kokuyor yüzüm. Siyah noktam yoktu gelecek olanı da engellediyse süper yüzüm yumuşak oldu belki sizde yaparsınız.


5 yorum:

  1. Bir ara her türk kahvesi içtiğim zaman yüzüme ve ellerime yapıyordum ancak zeytinyağı kullanmadım. Sonrasında karma cildimde yağlı olan bölgelerin daha yağlandığını fark ettim. O yüzden kuru ciltler için daha uygun olduğunu söyleyebilirim. Evet faydalı geliyor ancak iyi bir tonik olmadan hepsi geri dönüyor emin olabilirsin :)) Tüm yaz ile tecrübem sabittir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zeytin yağ olayi 4 saat geçmesine rağmen yüzüm yağli hala kahve kokuyorum. demekki bi daha yapmiyoruz yarin ve tarifler =)

      Sil
    2. Daha iyi bir peeling yöntemi düşünemiyorum :) Çok doğru yazdığın yazı zaten. Ben biraz doğalcıyımdır. Ürünler alıp kullanmaktansa meyvelerden, aktardan aldığım bitkiler ile bakım yapmayı tercih ederim :) Haftada birden fazlasına ihtiyaç yok bana göre. Senin cilt tipini bilmiyorum ama ertesi gün bile hala yağlı etkisini fark edeceksin :))

      Sil
    3. yediğim herşeyi yüzüme sürme hastaliğim var. dün gece yüzümde limonla uyudum. yağli cildim resmen sivi yağ gibi akiyor. hızır büssürü ürün kullandim kremi biraktiğim anda hepsi geri yerini aliyor. ticari zekalari var sivilceler yağli ciltten kurtulsak onlar asil para kazanilacak.kendi şampuanimi yapacak kadar bilgim var.yapsam mi ki

      Sil
    4. Yapabiliyorsan ne mutlu sana! İçinde olan bin maddenin hiç bir hayrı yok nasıl olsa :) Ne güzel ben de senin gibi elime geçeni sürerim yüzüme :)) takipteyim tariflerinin ;)

      Sil